Kontaktovanie telefónom?
Prvá myšlienka každého podnikateľa, ktorý si chce vytvoriť novú web stránku je, nech sa uvedie na stránke čím viac kontaktov. Nech návštevník môže volať na čo najviac telefónnych čísel, prísť do predajne hocikedy, napísať na čo najviac e-mail adries. Nech má voľnú ruku. Určite je to výhodné pre obe strany? Pozrime sa na to.

Predstavte si situáciu, že ste architekt a sedíte pri vašom počítači s klientom, ktorému prezentujete vizualizáciu projektu domu. Máte otvorený (minimalizovaný) váš obľúbený program na čítanie e-mailov a stále chodia otázky od nových záujemcov, ktoré vás vyrušujú, ale aj vášho klienta. Samozrejme zavriete program a na to zazvoní telefón. Keď hovor zrušíte a myslíte si, že už nikto nezavolá, určite zavolajú ešte raz a znova, kým telefón nestíšite. Keď už si myslíte, že nič vás nemôže vyrušiť, niekto zaklope na dvere a čaká tam nový záujemca. V takej situácií sa určite budete aj vy, ale aj váš klient cítiť veľmi nepríjemne. Aké je riešenie, aby ste očakávali záujemcov pripravený?

Určite si, akým spôsobom vás budú kontaktovať. Ak robíte podnikanie, kde je dôležité zdvíhať telefón, robte to, ale buďte na stretnutiach pripravený, že nebudete dvíhať (stíšte telefón). Alebo určite človeka, ktorý bude mať za úlohu riešiť telefonáty. Ak nechcete, aby vás vyrušovali, keď sa zaoberáte s iným klientom, určite si vyhradené konzultačné hodiny, alebo každú konzultáciu si dohodnite telefonicky individuálne s každým zvlášť a rozvrhnite si vhodne čas, aby sa klienti nekrižovali. Keď ste to doteraz tak nerobili, len to začnite. Vaši klienti si na to zvyknú a vždy zavolajú predtým, než sa s vami budú chcieť stretnúť. Je to len o zvyku. Čo je však vo svete internetu a web stránok najideálnejší komunikačný prostriedok?

Samozrejme e-mail. Ak vám podnikanie dovolí, zriaďte si jednu e-mailovú schránku. Pozor! Len jeden kus. Každý záujemca, klient bude písať na túto adresu. Najideálnejšie je podľa názvu domény. Napríklad ak navštívite našu stránku a chcete napísať do firmy, vždy budete písať len na jediný e-mail. Prečo je to dôležité?

Existuje jeden komunikačný kanál. Nikto nič nemôže pokaziť. Návštevníci nemusia rozmýšľať, či majú písať na tento alebo iný e-mail. Nezostanú v neistote, či vôbec dostanete ten mail. Vždy budú vedieť, že napíšu len na ten jeden a ich maily budú riešené. Vy tiež nebudete musieť rozmýšľať, ktorú e-mailovú adresu máte nadiktovať záujemcovi (napríklad keď komunikujete najprv telefonicky, alebo osobne). Každý napíše len na tento jeden e-mail a vy interne dokážete s vhodným programovým vybavením spravovať komunikáciu dokonca aj v rámci teamu. Dôležité je mať čo najmenší počet vstupných komunikačných kanálov. Ideálne jeden e-mail a jedno telefónne číslo.

Vy aké máte skúsenosti s komunikáciou cez internete? Čo sa vám najviac osvedčilo. Ak máte skúsenosti, napíšte do komentárov nižšie.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár