Web stránky optimalizované pre mobily
Iste ste zaznamenali rapídny rozmach mobilných zariadení v uplynulých rokoch. Odpoveďou na tento fenomén, zo strany webových vývojárov, boli webové stránky optimalizované pre mobilné zariadenia. Najnovšia aktualizácia algoritmu pre vyhľadávanie od Google práve uprednostňuje tie webové stránky, ktoré sú optimalizované pre mobilné zariadenia. Ak ich máte, ste vo výhode, pretože vás Google môže posunúť vyššie vo vyhľadávaní. Ak ešte nemáte vaše web stránky optimalizované pre mobilné zariadenia, alebo neviete, či máte, čítajte ďalej, čo by ste mali vedieť a urobiť, aby ste nestratili svoje pozície.

V apríli 2015 Google spustil najnovšiu aktualizáciu svojho algoritmu vyhľadávania, v rámci ktorej uprednostňuje webové stránky optimalizované pre mobily. Prečo? Pretože webové stránky optimalizované pre mobily preukazujú lepšiu užívateľskú prívetivosť. Pri tejto aktualizácií algoritmu si uvedomte nasledovné fakty:

  • Táto aktualizácia má efekt len pre organické výsledky, a to v mobiloch. Všetky ostatné pozície (na desktop, na tabletoch) zostávajú po starom
  • Zmena nastala od 21. apríla 2015 globálne pre celý svet. Možno bude trvať zopár dní, možno niekoľko týždňov, kým zaznamenáte zmeny na vašich pozíciách
  • Optimalizované stránky na mobilných zariadeniach obsahujú nápis “Optimalizované pre mobily”, a tým sú odlíšené od ostatných
  • Test vhodnosti pre mobilné zariadenia Google robí na úrovni stránok, a nie na úrovni domény. To znamená, že Google prejde jednotlivo všetky stránky vášho webu a zaradí ich jednotlivo, podľa vhodnosti pre mobily. Preto sa môže stať, že niektoré vaše podstránky neprejdú testom a iné prejdú. Dôležité je preto uvažovať o optimalizovaní pre mobilné zariadenia pre celý váš web, a nie len pre niektoré podstránky.

 

Ako vyzerá výsledok vyhľadávania, ak sa zobrazí web optimalizovaný pre mobilné zariadenia? Pozrite nasledovný obrázok.

Ukážka výsledku mobilného vyhľadávania

 

Ako môže vyzerať v reáli, ak je web stránka optimalizovaná pre mobily, a ako vyzerá keď nie je? Pozrite si nasledovné obrázky a nájdite rozdiely:

Optimalizované pre mobily                                    Neoptimalizovaný web pre mobily

Ukážka optimalizovaného webu pre mobilyUkážka neoptimalizovaného webu pre mobily

 

Iste si chcete otestovať aj ten váš web, či je optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Použite test vhodnosti pre mobilné zariadenia, ktorý vám za pár sekúnd prezradí výsledok.
 
Pre získanie mobilnej verzie máte dve možnosti. Buď si dáte vytvoriť samostatnú verziu pre mobily na subdoméne, napr. m.vasadomena.sk, alebo si zvolíte responzívny design, ktorý sa inteligentne prispôsobí veľkosti obrazoviek, čiže aj na mobile sa zobrazí správne. Je na vás, ktorú možnosť si zvolíte. Google ani jednu z horeuvedených možností nepreferuje. Dôležité je, aby váš web bol optimalizovaný pre mobily. Ako to robíme my?
 
My pre našich klientov ponúkame weby s responzívnym designom, ktorý sa stáva štandardom. Hlavná výhoda responzívneho designu spočíva v tom, že ho je možné aplikovať na existujúci design (samozrejme, ak spĺňa určité základné kritériá) a je možné ľahko ho prispôsobiť na ľubovoľnú veľkosť obrazovky, či je to mobil, tablet, počítač, alebo TV. 

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár