V apríli 2015 Google spustil najnovšiu aktualizáciu svojho algoritmu vyhľadávania, v rámci ktorej uprednostňuje webové stránky optimalizované pre mobily. Prečo? Pretože webové stránky optimalizované pre mobily preukazujú lepšiu užívateľskú prívetivosť. Pri tejto aktualizácií algoritmu si uvedomte nasledovné fakty:
- Táto aktualizácia má efekt len pre organické výsledky, a to v mobiloch. Všetky ostatné pozície (na desktop, na tabletoch) zostávajú po starom
- Zmena nastala od 21. apríla 2015 globálne pre celý svet. Možno bude trvať zopár dní, možno niekoľko týždňov, kým zaznamenáte zmeny na vašich pozíciách
- Optimalizované stránky na mobilných zariadeniach obsahujú nápis “Optimalizované pre mobily”, a tým sú odlíšené od ostatných
- Test vhodnosti pre mobilné zariadenia Google robí na úrovni stránok, a nie na úrovni domény. To znamená, že Google prejde jednotlivo všetky stránky vášho webu a zaradí ich jednotlivo, podľa vhodnosti pre mobily. Preto sa môže stať, že niektoré vaše podstránky neprejdú testom a iné prejdú. Dôležité je preto uvažovať o optimalizovaní pre mobilné zariadenia pre celý váš web, a nie len pre niektoré podstránky.
Ako vyzerá výsledok vyhľadávania, ak sa zobrazí web optimalizovaný pre mobilné zariadenia? Pozrite nasledovný obrázok.
Ako môže vyzerať v reáli, ak je web stránka optimalizovaná pre mobily, a ako vyzerá keď nie je? Pozrite si nasledovné obrázky a nájdite rozdiely:
Optimalizované pre mobily Neoptimalizovaný web pre mobily
Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter
Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky
Pridať nový komentár