Ako optimalizovať vašu webovú stránku?

Ako optimalizovať vašu webovú stránku?
Web stránka je pripravená na internetový marketing vtedy, ak aspoň vaša hlavná stránka je optimalizovaná na 3 vybrané kľúčové slová. Prečo je to potrebné?

Pretože, ak budete napr. registrovať do katalógov s tými 3 kľúčovými slovami a vaša stránka ich nebude obsahovať, ako keby ste neregistrovali. Práve preto aj vaša stránka musí obsahovať tie 3 kľúčové slová a to v presnom znení. Ak máte webovú stránku od Lemonwebu, po kliknutí na „Upraviť stránku“ je jednoducho možné zadať kľúčové slová na nasledovné miestá v rámci stránky:

 

  • Titulok stránky
  • Názov stránky
  • Obsah webu
  • Meta tagy – popis

 

Teraz sa bližšie pozrieme na jednotlivé položky, pretože je dôležité si uvedomiť, ako pridať kľúčové slová. Musím poznamenať, že cieľom tohto článku nie je podrobne ukázať kompletnú optimalizáciu web stránky. Cieľom je hlavnú stránku pripraviť čo najrýchlejšie a najjednoduchšie tak, aby sa čo najväčšou šancou zobrazovala na vybrané kľúčové slová.

Titulok stránky

Tento titulok sa zobrazí na Google. Je to prvý riadok na ktorý je možné kliknúť. Tak sa dostanú návštevníci na vašu stránku. Môžete zadať len kľúčové slová, odporúčam však navrhnúť ich do krátkej vety. Dôležité je to, aby bola čo najkratšia. Napríklad na Lemonweb môže titulok vyzerať nasledovne:

Titulok stránky: Tvorba webových stránok efektívne

Názov stránky

Je to hlavný nadpis webu a zobrazí sa len na vašej web stránke. Väčšinou si ľudia po kliknutí na váš web toto prečítajú ako prvé. Je výhodné skomponovať aspoň jednu výhodu stránky, resp. firmy do vety. U Lemoweb by to mohlo vyzerať nasledovne:

Názov stránky: Tvorba webových stránok efektívne s komplexným riešením vášho webu od návrhu až po nasadení online.

Ako vidíte tu som už dĺžkou nešetril. Už sme na web stránke, tam máte priestor si rozvinúť myšlienky bez obmedzenia priestoru. Dôležité je zakomponovať kľúčové slová. Ak je možné na začiatok vety.

Obsah webu

Je to hlavný text webu a samozrejme sa zobrazí len na vašej web stránke. Ak pozriete vašu konkurenciu, môže sa stať, že sú na prvej stránke Google a skoro nemajú žiadny text, ale len obrázky na úvodnej stránke. Je to pre vás veľká výhoda, pretože obsah webu je najdôležitejší pre Google a keď je nejaký web umiestnený na prvej stránke bez obsahu, verte že sú tam veľmi slabo optimalizované stránky. Vytvorením obsahu na vašej stránke si ich môžete veľkou šancou tromfnúť a umiestniť sa na prvej pozícií. Tato situácia je čím ďalej tým zriedkavejšia, ale stať sa môže. Ako teda napísať obsah?

Napíšte čo najzaujímavejšie informácie na úvodnú stránku a vybrané 3 kľúčové slová ich použite viac krát. Pre porovnanie. Ak napíšete text na pól strany do Wordu, spomeňte kľúčové slová 2-3 krát v texte a to na rôznych miestách. Moje tretie kľúčovú slovo – frázu „tvorba webových stránok“  tu by som použil tiež 2-3 krát.

Meta tagy – popis

Tento popis je pre vyhľadávač a zobrazí sa teda na Google. Zobrazuje ho pod „Titulok stránky“ vo výsledkoch vyhľadávania. Má obsahovať taktiež kľúčové slová, má byť čo najkratší a má motivovať návštevníka pre kliknutie na vašu stránku. Tento popis väčšinou rozhoduje, či na vašu stránku kliknu alebo nie. Prečo je to dôležité? Pretože keď Google vás umiestní na prvú stranu a nikto na vašu stránku neklikne, po určitom čase vás hodí dozadu a vrátiť sa bude veľmi obtiažne. V našom príklade môže meta tag – popis vyzerať nasledovne:

Meta tag – popis: Tvorba webových stránok efektívne pre podnikateľov. Pútavá grafika, kvalitná tvorba webstránky, veľa návštevníkov. Ak chcete mať taký web aj vy, navštívte nás.

Ako vidíte zakomponoval som aj tretie kľúčové slovo do textu. Tým pádom mám svoju úvodnú stránku optimalizovanú, Google môže zobrazovať môj web pomocou kľúčových slov, ktoré moji potenciálni zákazníci hľadajú. Môžem začať s ďalšou marketingovou činnosťou, napr. registráciou do katalógov.



Podnikajte produktívne

Stiahnite si zdarma e-book s názvom 12 užitočných nástrojov pre zvýšenie produktivity a podnikajte na internete oveľa efektívnejšie. Vyplnte nasledovný krátky formulár

Prihlasujem sa aj k bezplatnému zasielaniu newsletterov a súhlasím s ich zasielaním na moju emailovú adresu.

Komentáre

dobry den, chcem sa opytat ci mam tuto optimalizaciu robit na kazdej stranke alebo len na hlavnej? dakujem
Podľa Vašej stratégie a počtu kľúčových slov, áno. Treba to urobiť pre každú jednu podstránku webu, ktoré chcete optimalizovať.

Pridať nový komentár