Ak rozumiete obchodovaniu cez internet a dokážete úspešne zvládnuť internetový predaj, ste na dobrej ceste, aby ste si ľahšie vytvorili klientskú základňu a podnikali pokojne. Čo k tomu potrebujete? Dá sa to naučiť? Je to veľké riziko, ktoré asi nevyjde? Vôbec nie. Jednu jedinú vec si musíte uvedomiť. Čo to je? Tu je odpoveď.

Predtým než začnete podnikať pomocou web stránky, každý vám asi povie, aby ste si zvolili vhodný cieľ. Práve cieľ a to nielen v klasickom podnikaní, ale aj pri internetovom predaji je to, čo musíte vytýčiť. Možno si pomyslíte, že je to naozaj jednoduché. Vy však budete chcieť zarábať s vašim webom. Ak je to tak, váš cieľ by mal byť konkrétny a merateľný. Napríklad:

  • Chcem mesačne X objednávok.
  • Chcem denne X cenových ponúk.
  • Chcem, aby sa denne zaregistrovalo u mňa X ľudí.
  • Chcem, aby moju stránku navštívilo mesačne X návštevníkov.

Môžete si určiť aj menej merateľné ciele, avšak internetový predaj nemusí byť taký efektívny. Napríklad:

  • Chcem informovať existujúcich zákazníkov o nových akciách.
  • Chcem podrobne popísať môj produkt a zákazníkov presmerovať na web stránku, aby získali potrebné informácie.
  • Chcem prezentovať moju predajňu fotografiami a chcem, aby ma moji klienti ľahšie vedeli nájsť cez mapu.
  • Chcem nový moderný grafický design.

Zvoľte si pre vás najdôležitejší cieľ a dosiahnete ho. Internetový predaj takto bude jednoduchší. Ale ako?

Ako dosiahnuť cieľ?

Ak si zvolíte merateľné ciele, dosiahnete ich, ak implementujete kontaktný formulár, ktorý budú vaši návštevníci vypĺňať. Podľa toho, koľko ľudí vyplní formulár, dokážete reálne odmerať dosiahnutie cieľov. Napríklad ponúkate tabletky na chudnutie na báze prírodných látok za nejakú cenu. Záujemcovi sa zapáči a rozhodne sa produkt kúpiť. Vyplní objednávku. Cieľ splnený. Internetový predaj funguje! Viete však, pomocou koho budete dosahovať vaše ciele?

Pomocou koho dosiahnete váš cieľ?

Rozmýšľali ste niekedy nad tým, komu môžete ďakovať, že niečo predáte? Myslíte si, že sebe, alebo vďaka vašej predajnej techniky, alebo príjemnému vystupovaniu? Možno. Avšak nikdy, ale nikdy nedosiahnete váš cieľ, nepredáte, ak sa váš zákazník samostatne nerozhodne pre vás. Prečo by to mal urobiť? 

Samozrejme preto, lebo má taký problém, ktorý podľa neho dokážete vyriešiť len vy. Jedine s vašou ponukou, ktorá úplne sadla pre vášho zákazníka. Ak už podnikáte, iste viete, že každý človek, ktorému ponúkate, nekúpi od vás. Prečo je to tak? Však vy tvrdíte, že vaša ponuka je taká výhodná, že každý si ju vyberie. Predstavte si toto...

Ponúkate tabletky na chudnutie pre človeka, ktorý je očividne obézny, za najlepšiu cenu na trhu s darčekom navyše a so zárukou, že keď neschudne 2 kilá do mesiaca, vrátite mu peniaze. Pozrie vašu ponuku a predsa sa nerozhodne pre vás. Ako je to možné? Možno je mu tak dobre a nechce chudnúť. Možno si myslí, že keď je to tabletka, tak je to umelé a on uprednostňuje prirodzené formy chudnutia. Možno si prečítal zloženie a zistil, že obsahuje látku, ktorú on nemôže užívať, ale nepovie vám to. Čo z toho vyplýva?

Musíte poznať vášho človeka. Musíte poznať vašu cieľovú skupinu. Musíte vedieť, aké majú problémy, čo potrebujú a za akých podmienok sa rozhodnú pre vašu ponuku. Prečo je to dôležité? Vezmeme si to z hľadiska inzercie.

Iste viete, že keby ste chceli inzerovať na Google (na platených miestach), budete platiť len vtedy, ak na vašu reklamu kliknú. Ale čo ak ľudia budú klikať a nikto nič nekúpi? Sú to vyhodené peniaze, pravda? Ale keby ste dokázali popísať už vo vašom prvom reklamnom texte, ktorý si ľudia prečítajú, že presne komu je vaša ponuka určená, budú na vašu reklamu klikať len skutoční záujemcovia. Takto vo väčšej miere získate klientov a vaše náklady na inzerciu nebudú vyhodenými peniazmi, ale sa stanú investíciou, ktoré sa vám vrátia. Ako to vypadá v praxi?

Povedzme si, že chcete predávať tabletky na chudnutie ženám nad 30 rokov, ktoré chcú vyzerať znova sexi a nechcú pritom chodiť do fitness štúdia. Neodsudzujú formy chudnutia pomocou tabletiek a sú ochotné do toho investovať svoje peniaze. Znázornime to na príklade:

1. Reklamný text, na ktorý veľa ľudí klikne ale neviete, či aj naozaj kúpia:

Chudnite za najlepšiu cenu na Slovensku. Svetová novinka, každý to dokáže!

2. Reklamný text, na ktorý budú klikať ľudia, ktorí pravdepodobne aj kúpia: 

Potrebujete schudnúť? Chcete znova vyzerať sexi, ako kedysi?
Jedna tabletka denne a 2 kg dole za mesiac. Rýchlo, jednoducho, bez námahy. Objednajte teraz!

Takými informáciami dokážete pritiahnuť vhodných ľudí na vašu web stránku. Viete však, že čo budú chcieť vidieť na vašom webe? O tejto téme napíšem v ďalšej časti LemonBlogu. Pokiaľ máte nápady, skúsenosti, ako lepšie zvládnuť interntový predaj, neváhajte a napíšte ich do komentárov nižšie.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Komentáre

dobry den, prinosny clanok .. prispejem vlastnou skusenostou - prevadzkujem e- shop a snazim sa riadit vsetkymi radami pre uspesne weby, no ziada si to znacnu investiciu ... teraz som vsak natrafila na riesenie ktore mi za nizky rocny poplatok zabezpeci vsetky potrebné nastroje.. nákupná sociálna sieť - www.123-nakup.sk .. odporúčam aj ostatným predajcom

Pridať nový komentár