Inzerovať na Google, alebo neinzerovať na Google?

Google Adwords
Veľakrát sa moji klienti pýtajú, či sa oplatí inzerovať na Google a ako to vlastne funguje? Koľko to stojí a či sa to oplatí? Prečo je taká úspešná táto forma reklamy a čo by ste mali vedieť pred samotnou inzerciou vám prezradím týmto naozaj ľahkým úvodom do tajov inzercie na Google.

Keď ste vyhľadávali na Google.sk alebo Google.com, určite ste si všimli sponzorované odkazy tesne pod vyhľadávacím okienkom a na pravej strane obrazovky. Na nasledovnom obrázku sú vyznačené ružovou farbou.

Výsledky vyhľadávania na Google.sk

Presne tam sa nachádzajú tie odkazy, reklamy, na ktoré keď ľudia kliknú, inzerenti platia. Či chcete byť medzi inzerentmi, či chcete byť naozaj na prvých pozíciach a akú sumu preinzerujete, závisí len od Vás. Pretože to funguje nasledovne.

Vy ako budúci inzerent sa rozhodnete, že chcete byť naozaj na prvých pozíciach tak, že ste ochotní za to zaplatiť. Možno ste počuli, že táto forma inzercie funguje tak, že platíte len vtedy, keď ľudia na Váš odkaz kliknú, čiže navštívia Váš web. To je dobre. Aké základné veci potrebujete k tomu, aby ste dokázali ľudí presvedčiť, aby na Váš web aj prišli?

Ako funguje reklama cez Google Adwords?

Ak chcete inzerovať na Google, musíte sa najprv zaregistrovať, čiže vytvoriť konto. Následne môžete založiť Vašu prvú reklamu, resp. reklamnú kampaň. Potrebujete si k tomu pripraviť najmä tieto dôležité prvky:

  • Kľúčové slová, na ktoré chcete získať prvé pozície
  • Reklamný text (alebo viac reklamných textov), ktorý sa zobrazí ľuďom
  • Previesť peniaze na účet, za ktorý dostanete kredit, ktorý môžete použiť na inzerciu

Nad kľúčovými slovami sa budete musieť zamyslieť, pretože Vaša reklama sa bude zobrazovať len vtedy, keď ľudia tieto slová napíšu do vyhľadávača Google. Mali by súvisieť s Vašim podnikaním, resp. témou Vašej web stránky a mali by ich ľudia vyhľadávať, pretože inak sa Vaša reklama nikomu nezobrazí. Pokiaľ nemáte nápady, pri výbere kľúčových slov vám Google Adwords navrhne možné riešenia.

Reklamným textom môžete ľudom ukázať to, čo im ponúkate a čo nájdu na Vašej stránke a prečo vlastne na Vašu reklamu majú kliknúť. Texty majú svoje špecifiká, preto sú dôležitými prvkami pri Vašej reklame.

Ceny

Keď  sa ľudia na túto reklamu rozhodnú kliknúť, tak vtedy zaplatíte. Koľko? Túto sumu si v prvom rade nastavíte Vy na Vašom Google Adwords konte. Čiže Vy si zvolíte, koľko ste ochotní zaplatiť za jedno kliknutie. Môže to byť napr. 0,01€, ale aj 0,9€ alebo aj viac. Tiež si nastavíte aj to, koľko ste ochotní za jeden deň dať na inzerciu. Zvolíte si napríklad denný rozpočet 5€ a viac v ten deň nezaplatíte, pretože systém Adwords po dosiahnutí tejto sumy Vašu reklamu pozastaví.  Ďalší deň ju však znova zapne. Samozrejme, pokiaľ máte v službe dostatočný kredit. Všetky nastavenia ohľadom rozpočtu dokážete kedykoľvek zmeniť. Uvedené sumy uvádzam iba ako príklad na znázornenie.

O cenách by ste mali vedieť ešte toľko, že v systéme existuje minimálna cena za kliknutie. Čo to znamená? Ak vy nastavíte 0,01€ za jedno kliknutie a Vaša konkurencia dá viac, samozrejme že Vás predbehne. Vo vyhľadávači Google je k dispozícií 10 pozícii. To znamená, ak bude na rovnaké kľúčové slovo viac než desať inzerátov a vy budete "najlacnejší", vypadávate z poradia. Takýmto štýlom je vytvorená v systéme Adwords súťaž (alebo licit) a týmto spôsobom sa zvyšuje alebo znižuje (napr. ubúdaním inzerentov) aj cena. Tu sa však prosím nechytajte za hlavu, že inzercia bude strašne drahá, pretože Google Adwords nepodporuje nekonečné zvýšenie cien, ale sa zameriava skôr na optimalizáciu kampane. Čo to znamená? Znamená to, že môžete inzerovať veľmi lacno. Ako?

Optimalizácia

Optimalizáciou. Optimalizáciou kampane, optimalizáciou kľúčových slov, optimalizáciou reklamných textov, optimalizáciou všetkého, čo súvisí s Vašou kampaňou. Práve preto je táto forma reklamy taká úspešná. Je možné optimalizovať kampaň tak, že Vaše náklady na reklamu sa mnohonásobne zvýšia. Optimalizáciu samozrejme dokážete robiť, až keď máte za sebou aspoň prvú reklamnú kampaň a máte reálnu predstavu ako to funguje. Preto je určite  vhodné vyskúšať Google Adwords na reklamu a zistiť, či sa vám oplatí? Na začiatku možno s menším rozpočtom, pretože pokiaľ nevyskúšate, neviete ani to, čo a ako optimalizovať. Preto každému, kto chce inzerovať efektívne, lacno a chce mať svoj rozpočet a všetko ostatné pri reklame pod kontrolou, odporúčam vyskúšať si Google Adwords. Jedno je isté. Návštevnosť Vašej stránky sa určite zvýši.

Jedno však pamätajte. Môžete investovať tie najväčšie peniaze, môžete priviesť najviac možných návštevníkov, môžete inzerovať na všetky možné kľúčové slová, ale pokiaľ nemáte dobrú web stránku, ktorá vám dokáže získanú návštevnosť prekonvertovať na Vašich zákazníkov, reklama je vám úplne zbytočná.



Podnikajte produktívne

Stiahnite si zdarma e-book s názvom 12 užitočných nástrojov pre zvýšenie produktivity a podnikajte na internete oveľa efektívnejšie. Vyplnte nasledovný krátky formulár

Prihlasujem sa aj k bezplatnému zasielaniu newsletterov a súhlasím s ich zasielaním na moju emailovú adresu.

Pridať nový komentár