Časté otázky

Všeobecné otázky

Ako nám môžete poslať veľké súbory?

Veľké súbory nám môžete jednoducho poslať cez on-line službu uschovna.cz. Ponúka odosielanie súborov do 30 GB zadarmo. Postup:

Ak posielate obrázky alebo viac dokumentov, zabalte ich do jedného archívu vo vašom Windows 10 nasledovne

Prečo treba stláčať F5 po vývojových aktualizáciach na webstránke?

Váš prehliadač si zapamätá posledné zobrazené stránky na určitú dobu, preto ak chcete ihneď zobraziť úpravy na webstránke, je potrebné znovu ručne načítať aktuálnu verziu webu. Tým sa vyčistí tzv. vyrovnávacia pamäť prehliadača a nami vykonané zmeny sa ihneď zobrazia. Ako to urobiť?

Stlačte klávesu klávesu Ctrl a súčasne klávesu F5 na vašej klávesnici

Ako kopírovať URL adresu webu a vložiť do e-mailu?

  1. Vyhľadajte podstránku, ktorej URL adresu potrebujete poslať

  2. Kliknite pravým tlačidlom myši na URL adresu stránky v adresovom riadoku Vášho prehliadača a stlačte Kopírovať (alebo kliknite na URL adresu a stlačte Ctrl+C).

  3. Prejdite do e-mailu

  4. Kliknite na pravým myši na miesto, kde potrebujete vložiť URL adresu a stlačte Prilepiť (alebo kliknite na to miesto a stlačte Ctrl+V)

Otázky k e-mailom

Ako kontrolovať e-mail odosielateľa?

Pokiaľ sa domnieváte, že ste dostali podvodný e-mail, skontrolujte reálnu e-mailovú adresu odosielateľa. Nestačí pozrieť "Názov odosielateľa", ktorý e-mailové programy prednastavene zobrazujú, ale je potrebné sa ručne preklikať na skutočného odosielateľa. Každý e-mailový klient to umožňuje inak. Tipy, ako to urobiť v niektorých z nich sú tu:

Otázky k webstránkam

Urobil som zmeny na webe a po odhlásení sa nezobarzujú. Prečo?

V ostrej prevádzke väčšinou zapneme urychlovacie mechanizmy systému, tzv. cache. Cache je vyrovnávacia pamäť redakčného systému, ktorá citeľne urýchluje načítavanie webu pre návštevníkov. Z toho dôvodu po aktualizovaní webu sa určitú dobu nemusia ihneď zobraziť zmeny. Zmeni sa zobrazia pre návštevníkov pri znovunačítaní cache pamäte webu. Pridaný obsah sa zobrazí pre návštevníkov orientačne za 3 hodiny po pridaní, resp. aktualizovaní.

Aké sú systémové požiadavky servera CMS Drupal?

Server

  • Apache 1.3 a Apache 2.x pod operačnými systémami UNIX/Linux

  • Zapnutý mod_rewrite

PHP

  • Odporúčané: PHP 5.2 alebo vyššie, Minimálne: PHP 4.3.5 alebo vyššie

  • Aspoň 128MB limit pamäti pre PHP, doporučujeme však vyšší

  • PHP XML rozšírenie

  • Povolený soubor .htaccess a modul mod_rewrite pre čisté URL

  • Povolená funkcia v PHP: glob(), move_uploaded_fi­le(), copy()

  • V PHP nastavené knižnice pre obrázky do PHP ako je GD knižnica

Nastavené konfiguračné direktívy nasledovne (len direktívy, ktoré sa líšia od štandartného nastavnia):

  • register_globals: off; toto je štandartná hodnota, ale niektoré hostingy ju majú zapnutú

  • session.save_handler: user

  • error_reporting nastavené na E_ALL & ~E_NOTICE alebo E_ALL pre Drupal 6.

  • safe_mode: off. Safe mode môže prekážať pri uploade súborov a obrázkov.

  • Naviac odporúčame nasledovné nastavenie: session.cache_limiter: nocache

MySQL

  • MySQL 4.1 alebo vyššie.

  • Databázový účet musí mať práva na: SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE, CREATE, DROP, INDEX, ALTER.

  • Pre prípad potreby práva na: CREATE TEMPORARY TABLES, LOCK TABLES

  • Systémová premenná max_allowed_packet na aspoň 16M.

Otázky ku Google Ads

Ako kontrolovať vašu reklamu či sa zobrazuje?

Veľmi dôležité je uvedomiť si, že ak budete overovať vašu reklamu priamo na Google, tak môže sa stať, že reálne prekliky budú pre vašu firmu drahšie. Preto ak chcete si overiť, či vaša reklama beží, používajte tento nástroj: https://adwords.google.com/apt/anon/AdPreview Pred zadaním kľúčového slova na overenie, je potrebné správne nastaviť tieto parametre na ľavej strane stránky:

  • Umiestnenie: napr. Slovensko, ak vaša reklama sa zobrazuje na Slovensku

  • Jazyk: napr. Slovenčina, ak vaša reklama sa zobrazuje pre jazyk Slovenčina

  • Doména: napr. www.google.sk, ak vaša reklama sa zobrazuje na google.sk

Následne do kolónky "Zadajte hľadané výrazy " zadajte kľúčové slovo, na ktoré cez ktoré chcete overiť vašu reklamu.

Prečo sa moja reklama nezobrazuje?

Niekedy sa môže stať, že pri manuálnej kontrole vašej reklamy, nedokážete ju nájsť vo výsledkoch vyhľadávania. Zobrazenie vašej reklamy počas dňa totiť závisí od viacerých faktorov ako najmä:

  • výška vášho denného rozpočtu

  • nastavenia vašej kampane - väčšinou nastavujeme optimálne rozloženie zobrazenia reklamy počas dňa bez závyslosti od vášho rozpočtu. Preto sa môže stať, že pri manuálnej kontrole - okolo obeda reklama sa nezobrazuje a na večer ju znova uvidíte. Môže to byť aj naopak.

  • konkurencia vo vašom segmente

Manuálnu kontrolu odporúčame vôbec nerobiť

Smerodajné údaje nájdete o inzercii vo vašom Adwords účte, Google Analytics účte, príp. v reportoch, ktoré posieláme našim klientom na požiadanie. Čo sa stane ak budete kontrolovať vašu reklamu vo vyhľadávaní a nebudete na ňu klikať?

  • Keď uskutočňujete vyhľadávania, ktoré spúšťajú vašu reklamu, hromadia sa vám zobrazenia bez kliknutí, čo môže viesť k zníženiu miery prekliknutia a k tomu, že vaša reklama sa nebude zobrazovať tak často, ako by sa mala.

  • Ak vo vyhľadávaní Google opakovane hľadáte svoju vlastnú reklamu, no nikdy na ňu nekliknete, môže sa vám úplne prestať zobrazovať. Systém Google vám totiž prestane zobrazovať reklamy, ktoré vás podľa jeho hodnotenia nezaujímajú.

Preto údaje kontrolujte vo vašom Adwords účte, Google Analytics účte, prípadne použite nástroj pre náhľad reklamy od Google.

Last updated