Internetový katalóg stránok
Ak máte novú alebo už existujúcu web stránku, určite budete hľadať internetový katalóg, kde sa môžete zaregistrovať a tak získať reklamnú plochu zdarma. Zdarma preto, lebo každý katalóg stránok vám dovolí zaregistrovať vašu stránku do svojej databázy bezplatne. Len preto, aby mali čo najviac kontaktov a údajov v katalógu. Takýchto katalógov existuje na Slovensku viac než sto. Ktorý internetový katalóg stránok je z nich najlepší? Prečítajte si ďalej.

Ak si vyberiete internetový katalóg stránok a zaregistrujete váš web, získate reklamnú plochu. Táto plocha nie je taká efektívna, ako keby ste inzerovali v novinách. Je to preto, lebo existuje veľa katalógov a návštevníci sa rozdelia do týchto katalógov. V rámci katalógu sa návštevníci rozdelia podľa kategórií, a keď návštevníci nájdu hľadanú kategóriu, rozdelia sa podľa lokality alebo ponúk jednotlivých firiem. Takýmto spôsobom sa každý návštevník  dostane na rôzne web stránky, ktoré sú registrované v katalógu. Medzi nimi bude aj tá vaša.

V najlepšom prípade  môžete mať  z katalógov stránok zopár návštev denne. Keď ste registrovaní vo viacerých katalógoch, môžu sa nazbierať aj desiatky, niekedy až stovky denne. Samozrejme to záleží od viacerých faktorov, ale tie tu rozoberať nebudem. Prečo? Pretože, ak si zvolíte registráciu do katalógov zdarma, nemali by ste sa zameriavať na to, ako získať návštevníkov katalógu, ale ako získať návštevníkov z vyhľadávačov. Konkrétne z vyhľadávača Google. Je to trochu paradox, ale funguje to. Návštevníkov cez Google teda môžete získať, ak si zvolíte dobrú stratégiu a vyberiete si najlepší internetový katalóg stránok. Teda nie len jeden, ale čo najviac. Ako je to možné?

Cez katalógy už hľadá veľmi málo ľudí. Väčšina ľudí u nás používa vyhľadávač Google. Našťastie, pozície vo vyhľadávači Google môžete ovplyvňovať aj prostredníctvom registrácie do katalógov. Google totiž zoraďuje stránky podľa rôznych kritérií – faktorov. Tieto faktory sú na dvoch miestach:

  • na vašej web stránke
  • na iných web stránkach, ktoré na vás odkazujú

Ak sa zaregistrujete do katalógu stránok, získate teda reklamnú plochu, kde môžete pridať aj odkaz na váš web. Tým sa z katalógového zápisu stane web stránka, ktorá na váš web odkazuje. Vo všeobecnosti platí, že čím viac web stránok odkazuje na váš web, tým je väčšia pravdepodobnosť, že vaša web stránka je zaujímavá, a preto vás Google umiestni na popredných pozíciach. Prečo? Pretože Google ide o to, aby najzaujímavejšie stránky uprednostňoval. 

Google funguje automaticky a preto existuje spôsob, ako docieliť prvé pozície. To, čo funguje automaticky, má určité pevné pravidlá. Keď vy poznáte tieto pravidlá a budete konať podľa nich, získate popredné pozície. Je tu však jedna špatná správa. Tieto pravidlá nikto okrem Google nepozná. Dobrá správa však je, že určitý počet týchto pravidiel je známych. Tieto pravidlá tu však rozoberať nebudem. Stačí vedieť, že keď zaregistrujete váš web do katalógov, urobíte veľký krok
k tomu, aby ste získali lepšie miesta aj na samotnom Google. Na čo treba dávať pozor?

V prvom rade, pri registrácii používajte vaše kľúčové slová. Do rôznych katalógov používajte rôzne texty - popis. Dosť často ľudia robia to, že napíšu dva alebo  tri rozdielne texty, a tie zaregistrujú do päťdesiatich katalógov. Kombinujú ich. Je to lepšia stratégia, ale nie najlepšia. Čo je lepšie?

Urobil som test na určité kľúčové slovo, dal som si tú námahu, a napísal som 50 rôznych textov. Týchto 50 textov som zaregistroval do 50 katalógov. Za pár týždňov sa daná web stránka dostala na prvú stránku Google, a to na dosť konkurenčné kľúčové slovo. Moje skúsenosti sú také, že čím viac rozdielnych textov si napíšete, tým kvalitnejší bude katalógový zápis, ktorý na vás odkazuje, a tým silnejšia bude aj vaša web stránka a umiestni sa na lepších pozíciach. Nezabúdajte pri tom používať vaše kľúčové slová v textoch. Ktorý internetový katalóg stránok je teda najlepší?

Z technického hľadiska ten, na ktorý odkazuje najviac odkazov na internete. Najznámejšie sú:

  • zoznam.sk
  • azet.sk
  • centrum.sk
  • szm.sk
  • atlas.sk

Do týchto určite zaregistrujte vašu stránku. Overené katalógy z mojej strany sú:

  • najdes.sk
  • best.sk
  • server.sk
  • starting.sk
  • zobraz.sk
  • topindex.sk
  • infocenter.sk
  • netportal.sk
  • superkatalog.sk
  • surf.sk

Okrem týchto existuje viac než sto internetových katalógov web stránok. Ak poznáte ďalšie overené katalógy, ktoré sú podľa vás lepšie, než horeuvedené, pridajte ich do komentárov nižšie, a popíšte, v čom sú jedinečné a dobré. Dajte vedieť ostatným, ktorý internetový katalóg je pre vás ten najlepší a prečo? Teším sa na vaše postrehy.

Transformácia podnikania
v čase koronavírusu

Od zatvorenej prevádzky po fungujúce podnikanie
Zarábajte počas a aj mimo krízy.
Newsletter nabúchaný informáciami, aby ste sa pripravili na každý scenár

Získať informácie

Komentáre

Najhorší szm.sk. Bez akéhokoľvek upozornenia nie je dostupny aj 3 dni. Vôbec neodporúčam

prosím, má to ešte zmysel keď " http://zn.sk/katalogy-internetovych-stranok-su-dnes-chaoticke-zanedbane/ " predsa len, teraz už padol Pagerank. Čo má teda web robiť? ak neexistuje pagerank tak čo existuje namiesto neho? neexistuje nikde jasná odpoveď. berte to ako námet na článok. Istotne by mal veľkú návštevnosť. Čo je v roku 2016 namiesto pageranku?

Bezplatny vseobecny webkatalog kde schvaluju odkazy ako pisu do 24 hodin. http://webkatalog.xyz

Skúste ešte slovenské: www.katalog.link - www.katalogstranok.1q.sk - www.katalogstranok.sk - www.azet.biz - sú na jedno kopyto ale hodí sa.

este dobru navstevnost ma http://www.pozri.sk

Môj katalóg je najlepší: http://slovenskeweby.eu , lebo okrem prémiového zápisu dáva marketingové programy za lacný peniaz malým biznisom, ktorým to môže pomôcť zjednodušiť robotu na nete. Žiadne ilúzie pageranku a lepšieho úspechu. Reálne aplikácie pre úsporu času.

Najlepšie je vybrať si katalóg s čím vyšším PR (pagerank) napr. www.e-katalog.sk (PR5). V dnešnej dobe sú skôr ako kvalitné odkazy dôležité share a follow zo sociálnych sietí (FB, Google+, Twitter, Pinterest)

Do katalógov väčšinou registrujem 2-3 texty. Je to postačujúce. Rovnaké texty sú problémom, ak sa objavia na viac stoviek webov. U nás aj tak nie je toľko katalógov, takže v tom nevidím problém. Všetko dobré, Peťo. :)

Spravujem viac webov, ktoré sú registrované v katalógoch a návštevnosť je mizerná. Len zo zoznamu, a azetu evidujem pár klikov. Napriek tomu na google sa tie stránky posunuli na kľúčové slová a návštevnosť je teda z google. Registrácia do katalógov sa podľa mňa teda vyplatí. Treba potom aj pokračovať s linkbuildingom. Prajem pekný večer. F.

Odporúčam vyhľadať aj lokálne katalógy. Niekedy sú oveľa lepšie než celoslovenské.

Pridať nový komentár