Kontaktný formulár
Máte alebo rozmýšľate o web stránke a chceli by ste viac, než byť len tak na internete? Môže web stránka za Vás pracovať? Poďme sa pozrieť na to, čo živnostník môže "vyžmýkať" zo svojho webu jednou, v dnešnej dobe už úplne primitívnou vecou?

Iste si uvedomujete, že každá web stránka určená na podnikanie musí mať cieľ. Za cieľ si môžete zvoliť všetko, čo je merateľné. Ako to? Vytvorte kompletnú prezentáciu Vašich produktov alebo služieb, a skúste zvýšiť predaj získavaním nových kontaktov na potenciálnych zákazníkov. Cez osobnú prezentáciu máte určite väčšiu šancu uspieť. Hlavný cieľ závisí len od Vás. Teraz si však predstavte, že chcete, aby vás záujemcovia kontaktovali, a nie vy ich museli vyhľadávať. Viete, ako to dosiahnete?

Ak spolupracujete s programátorom webu, jeho úlohou je dodať Váš web technicky správne, aby ste Vy dokázali dosiahnuť váš cieľ. Existujú preto rôzne techniky a nástroje, ktoré by Váš web mal obsahovať. Tieto nástroje sa môžu odzrkadliť buď v designe (grafike) web stránky, alebo vo funkcionalite. Aké sú v praxi tieto nástroje a prečo by ste ich mali vedieť používať?

V prvom rade by vaša web stránka mala byť taká, ktorú budete vedieť aj samostatne aktualizovať. Takáto web stránka sa odborne nazýva redakčný systém, alebo so skratkou CMS (Content Management System – Systém pre správu obsahu). Určite sú ľudia, ktorí majú web, avšak s aktualizáciou webu sa nechcú zaoberať. Správa web stránok teda nebude v ich rukách. Napriek tomu je dobré sa pripraviť na situáciu, keď Váš programátor zmení činnosť, skončí, alebo nebude mať na Vás čas, pretože bude mať väčšie zákazky. Najideálnejšie preto je, aby ste váš web vedeli samostatne aktualizovať. Keď už viete aktualizovať, funkcie, pomocou ktorých budete schopní dosahovať Vaše ciele, tiež budete vedieť ovládať. Čo sú v praxi tieto funkcie a nástroje?

V prvom rade by ste mali dostatočne zaujímavo informovať návštevníkov webu o vašej činnosti. Keď teda máte jednoduchú prezentačnú web stránku natoľko zaujímavú, že po prezretí vás ľudia hneď budú chcieť kontaktovať, mali by ste mať aspoň jednoduchý kontaktný formulár na webe. Teraz možno hovoríte, však tam je telefónne číslo, zavolá vám. To je jedna možnosť. Alebo napíše e-mail. To je ďalšia. Čo však urobí v takej situácii, že vás nájde večer doma a nastavené maily v Outlook má len v práci. Ako Vás bude kontaktovať? Keď potenciálny zákazník odíde z vašej stránky, je menšia pravdepodobnosť, že sa vráti. Najideálnejšie v takom prípade je, že na web stránke máte jednoduchý kontaktný formulár, ktorý vyplní a odošle.

Ako vyzerá jednoduchý kontaktný formulár

Vy jeho správu dostanete na mail a budete ho môcť kontaktovať spätne. Možno sa vám to teraz zdá primitívne, avšak štatistiky používania kontaktných formulárov u mňa, aj u mojich klientov, ukazujú iné údaje. Skutočnosť je taká, že návštevníci internetu s veľkou obľubou vypĺňajú a informujú sa cez kontaktné formuláre. Väčšinou preto, lebo sú krátke, výstižné a hocikedy ich môžu vyplniť a odoslať. Práve tie prvé kontakty prinášajú nových klientov. Majú však jednu nevýhodu...

Nevýhodou jednoduchých kontaktných formulárov je, že s nimi dokážete získať od záujemcu len základné údaje. Len menom a telefónom sa nedokážete vhodne pripraviť na prvý rozhovor s potenciálnym zákazníkom. Neviete o jeho potrebách, stave a takto mu ani neviete hneď pri prvom rozhovore ponúknuť Vaše služby s dostatočnou profesionalitou. Ako sa to dá vyriešiť cez web? Viete? Máte na to nejaký nápad? Ak áno, napíšte ho do komentárov nižšie.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár