Ak nemáte v sebe fotografického ducha, dobrá voľba je, ak siahnete po fotobankách. Fotobanky ponúkajú milióny fotografií, ktoré môžete používať nielen na vašej web stránke, ale aj na všetkých vašich propagačných materiáloch. Pri výbere fotky je potrebné, aby ste sa dôsledne oboznámili, akú licenciu kupujete, a kde a ako danú fotku môžete použi. Tieto informácie sú uverejnené pri každej fotke. Aké fotobanky sa oplatí pozrieť.
Môžete si vybrať profesionálne fotobanky, ktoré fotografie ponúkajú za poplatok, alebo navštíviť bezplatné fotobanky, ktoré spravidla ponúkajú fotky nižšej kvality. Voľba je na vás. Pozrime sa konkrétne, kde sa oplatí vyhľadávať fotky.
Profesionálne platené fotoky na web stránky
Shutterstock.com
Jedna z najpoužívanejších fotobánk sveta. Ponúka vyše 40 000 000 fotografií a ilustrácií na predaj. Založená bola v roku 2003 v New Yorku. Pôsobí vo viac ako 150 krajinách a funguje v 20 jazykoch.
Istockphoto.com
Ďalšia veľmi používaná fotobanka, ktorá funguje od roku 2000. V ich ponuke sú okrem fotografií aj ilustrácie, videá a audio. V ponuke majú aj bezplatné fotografie.
Dreamstime.com
Zaujímavá fotobanka s databázou viac ako 25 000 000 fotografií. Je jednou zo svetových lídrov v oblasti predaja fotografií. Funguje od roku 2000.
Bezplatné fotky na web stránky
Flickr.com
Obľúbená komunitná webová stránka pre zdieľanie fotografií, vytvorená spoločnosťou Ludicorp, ktorú neskôr kúpila spoločnosť Yahoo! Zo stránky Fickr.com môžete získať fotografie bezplatne, ak pri vyhľadávaní filtrujete s opciou “Creative Commons-licensed”.
Google obrázky
Na Google obrázky je tiež možné nájsť voľne použiteľné fotografie, ak filtrujete v časti Vyhľadávacie nástroje -> Práva na používanie - vhodnú kategóriu práv. Pri tomto nástroji odporúčam overiť aj na samotnej stránke licencovanie danej fotografie.
Poznáte aj iné fotobanky? Máte skúsenosti, ako získať kvalitné fotografie bezplatne alebo veľmi lacno? Napíšte a poraďte ostatným do komentárov nižšie.
Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter
Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky
Komentáre
Čo sa týka bezplatných
Pridať nový komentár