Čo potrebujete, aby vás našli na internete?
Potrebujete kľúčové slová, cez ktoré vás ľudia nájdu. Sú to kľúčové slová podľa vášho podnikania. Ukážem to cez veľmi zjednodušený príklad, aby ste získali predstavu, akým spôsobom vás ľudia na internete nájdu.

Predstavte si web stránky cestovky. Podľa zamerania si môžem zvoliť nasledovné základné kľúčové slová:

cestovná kancelária, cestovna agentura, cestovka, zájazdy, dovolenka, last minute, all inclusive, lacne dovolenky, first minute, atď.

Ako vidíte je ich dosť veľa. V skutočnosti je ich oveľa viac. Keby sme sa zamerali na všetky tieto kľúčové slová stala by sa tá vec, že ani na jedno nie je daný web na prvej pozície. Prečo? 

Google na svojej prvej stránke, v neplatenej sekcii (to je na ľavej strane pod sponzorovanými odkazmi) má 10 voľných pozícií. Na Slovensku pôsobí dajme tomu 500 cestoviek, ktoré majú rovnaké kľúčové slová. Každý nich chce byť na prvej strane. Ako to teda rozdeliť? 

Treba vybrať z hore popísanej skupiny kľúčových slov maximálne 3 kľúčové slová na ktoré sa budeme zameriavať. Je veľká pravdepodobnosť, že rôzne cestovné kancelárie vyberú rôzne kľúčové slová a tak sa dá docieliť, že všetky sa môžu umiestniť na prvej stránke Google. Je tu však jeden háčik. 

To je jedna vec, aké kľúčové slová má daná web stránka a druhá je, akými kľúčovými slovami hľadajú návštevníci, resp. potenciálni klienti. Ako sa to dá zistiť?

Existuje veľa spôsobov. Uvediem jednu osvedčenú metódu priamo od Google. Google ma online nástroj na vyhľadávanie kľúčových slov, ktoré hľadajú ľudia vo vyhľadávači Google. Tento nástroj nájdete na adrese:

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

Na tejto stránke stačí zadať „Slovo alebo frázu“, ktoré si myslíte, že vaši potenciálni zákazníci hľadajú, zadáte bezpečnostný kód, vyberiete polohu Slovensko a Google Vám zobrazí približné vyhľadávanie kľúčového slova. Podľa týchto údajov si môžete zvoliť  3 hlavné kľúčové slová, na ktoré sa budete zameriavať pri vašom internetovom marketingu.

Transformácia podnikania
v čase koronavírusu

Od zatvorenej prevádzky po fungujúce podnikanie
Zarábajte počas a aj mimo krízy.
Newsletter nabúchaný informáciami, aby ste sa pripravili na každý scenár

Získať informácie

Pridať nový komentár