Štruktúra moderného webu
Podnikatelia často robia nasledovnú vec. Otvoria web stránku konkurencie, kde uvidia klasickú štruktúru webu (Úvod, O nás, Produkty, Služby, Referencie, Kontakt) a rozhodnú sa. Tento web má prehľadnú štruktúru, taká stačí aj mne. Čo tým dosiahnu? Nezaujímavú kópiu možno najneefektívnejšieho webu na internete. Chceli by ste to? Alebo to chcete robiť lepšie?

V niektorých prípadoch však horeuvedená štruktúra musí byť, pretože robíte úplne bežnú prezentačnú web stránku a neviete dať toľko informácií návštevníkovi a možno ani nechcete. Proste tam chcete dať len zopár textov, vaše fotografie a koniec. V tomto prípade nič netreba vymýšľať, pretože návštevníkom to väčšinou stačí, ani nič iného neočakávajú. Ako to urobiť, ak chcete viac než prezentáciu? Ako to robiť, keď chcete predávať?

Na predajných web stránkach sa môžu objaviť ďalšie zaujímavé sekcie, ktoré sú potrebné k predaju. Sú to napríklad Žiadosť o ponuku, Objednávka, Časté otázky, Obchodné podmienky, Partneri a tak ďalej. V tomto prípade, keby ste toto všetko dali do jedného hlavného menu, návštevníci by ťažšie našli čo práve hľadajú, respektíve, to čo im chcete predať vy. Preto v tomto prípade urobte jednu strategickú vec. Rozvrhnite štruktúru do dvoch častí. Prvá časť budú dôležité veci a druhá budú doplnkové veci. Do časti dôležité veci pôjdu tie podstránky webu, ktoré vám budú predávať. Do doplnkových vecí pôjdu informácie, ktoré nepredávajú, ale musia byť na webe. Návštevníci ich nájdu, len keď podrobnejšie preskúmajú váš web. Ako to vyzerá v praxi cez horeuvedenú stratégiu?

Prvá časť (dôležité veci) sa bude volať „Hlavné menu“. Druhá časť (doplnkové veci) sa bude volať „Doplnkové menu“. Vaša štruktúra potom bude vyzerať nasledovne:

Hlavné menu

  • Úvod
  • Produkty
  • Služby
  • Referencie
  • Cenová ponuka
  • Kontakt

Doplnkové menu

  • O nás
  • Časté otázky
  • Objednávka
  • Obchodné podmienky
  • Partneri

Hlavné menu sa pridá hore na web stránku a Doplnkové menu sa pridá do pätičky webu dole. Tým budete návštevníkov viesť cez hlavé menu (dôležité veci) a doplnkové veci si prečítajú, len keď chcú. Ak náhodou bude mať niekto otázku napríklad e-mailom, stačí ho presmerovať do sekcie Časté otázky. Keď bude niekto chcieť od vás podrobné podmienky, tak mu pošlete link na Obchodné podmienky, atď. Všimli ste si, že dôležitú „Objednávku“ sme pridali do pätičky webu? Prečo, však každý chce, aby od neho objednali? Tak prečo sme ju dali do menej dôležitých vecí?

Nakoľko táto štruktúra obsahovala „Žiadosť o cenovú ponuku“ nikto od vás nebude kupovať predtým, než mu pošlete cenovú ponuku. Z toho vyplýva, že objednávka nie je dôležitá v hlavnom menu. Ak pošlete záujemcovi cenovú ponuku, môžete v nej dostatočne zvýrazniť link na objednávku. Tam na neho klikne a objedná. Tento spôsob efektívneho usporiadania položiek menu nie je jediný. V každom prípade, vždy sa rozhodnete pre správnu štruktúru nie tak, ako má vaša konkurencia, ale tak, ako vám vyhovuje podľa vašej obchodnej stratégie. Máte skúsenosti aj s návrhom štruktúry webu? Aká je najlepšia štruktúra podľa vás?

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár