Základné zásady registrácie do katalógov
Do katalógov je možné pridať rôzne informácie a údaje. V tomto článku sa dozviete, aké základné zásady by ste mali dodržať, aby ste z katalógových registráciách vyťažili maximum.

Nedôležitejšie je pre lepšie umiestnenie je používať tie 3 kľúčové slová, ktoré ste si vybrali. Tieto kľúčové slová zakomponujte do Názvy stránky a popisu. Popis bude väčšinou hlavný text - obsah v katalógu, kde budete registrovať.  Ak si podrobnejšie pozriete registračný zošit sú tam 3 položky pre zadanie názvu a popisu. Prečo je ich tri? Nestačí si navrhnúť len jeden nadpis a jeden popis? Prečítajte si ďalej, že nie.

Ak registrujete a keď už vaša stránka bude v katalógu, Google si tú stránku všimne a zaindexuje, že sa objavil nový odkaz na Váš web. Spracuje ten odkaz a keď zistí, že sú tam kľúčové slová a keď zistí že sú rovnaké aj na vašej stránke zaradí aj on automaticky vašu stránku do kategórie týchto kľúčových slov. Pamätajte, Google skoro všetko robí automaticky. Ak niekto napíše do hľadača Google dané kľúčové slovo, zistí, že vaša stránka obsahuje toto kľúčové slovo a zistí tiež to, že na vás odkazuje odkaz z katalógu, a tým pádom ponúkne vašu stránku vo svojich výsledkoch. Toto je len zjednodušený popis, ako vás môže uprednostniť na prvých pozíciach. Teraz si predstavte nasledovnú vec.

Vaša konkurencia tiež robí to isté ako vy. Bude mať rovnakú optimalizovanú stránku, bude mať odkaz v katalógu. Koho Google ponúkne na prvej pozícií? Iste neviete, lebo Google funguje oveľa sofistikovanejšie a má svoje pravidlá, podľa ktorých sa rozhoduje. 

V zjednodušenom príklade pre prvú pozíciu sa vy musíte zaregistrovať do ďalšieho katalógu, aby na vašu stránku odkazovali 2 katalógy oproti vašej konkurencií. Tým pádom si môžete byť istý, že vy budete na prvej stránke. Vaša konkurencia sa tiež zaregistruje do ďalšieho a takto budete pokračovať – súťažiť. Čo musíte urobiť v tomto prípade preto, aby si Google myslel, že vy máte kvalitnejšiu stránku a aby vás uprednostnil na prvej pozícií? Okrem kvality samotného katalógu dbajte na nasledovnú vec.

Ak vaša konkurencia sa registruje do katalógov s rovnakým textom, vy majte viac textov s rovnakými kľúčovými slovami, aby ste dokázali že máte kvalitnejšiu stránku. Ako to? Ak si navrhnete popis vašej stránky z viacerých pohľadov, nie len z jedného, budete poskytovať kvalitnejšie informácie. Vyhľadávačom ide práve o toto. Ponúknuť svojim návštevníkom čo najkvalitnejšie informácie o tom čo hľadajú. Ak vy budete mať na túto problematiku viac pohľadov a vaša konkurencia bude mať len jeden, vy budete úspešnejší a aj na lepšej pozícií. Preto je potrebné navrhnúť aspoň 3 názvy a popisy z rôzneho pohľadu a s rovnakými kľúčovými slovami. Tieto 3 verzie obmieňať pri registrácií. Samozrejme, ak máte čas, priestor a inšpiráciu, môžete si vytvoriť viac popisov, dokonca pre každý katalóg jedinečný. Vzhľadom na väčší počet registrácií je to však dosť pracné a väčšinou ani nie je potrebné.

Pri registrácií je asi najdôležitejšie v ktorej kategórií bude vaša firma zaradená. Zaregistrujte sa podľa vášho zamerania. Napríklad Lemonweb sa zaoberá tvorbou webových stránok, tak ho zaradím do kategórie „Tvorba web stránok“, alebo „Tvorba web stránky“. Skúste vyhľadať presne ten istý názov kategórie, ako sú vaše vybrané kľúčové slová. V presnom znení. 

Ak sa zaoberáte aj s inou činnosťou a katalóg povoluje viac firemných profilov pod jedným kontom (napr. azet.sk, starting.sk), pridajte úplne nový zápis do katalógu a do novej kategórie, v ktorom sa orientujete len na tie kľúčové slová, ktoré súvisia s tou druhou činnosťou. 

Nikdy sa nesnažte jeden a ten istý profil zaradiť do čo najviac kategórií. Dbajte aj na to, aby texty v pridanom zápise boli unikátne. Nekopírujte texty z vašej webstránky. Dôležité však je, aby ste vybrané 3 kľúčové slová používali aj v texte. Ešte raz vám pripomeniem, že kľúčové slová majú byť v tom istom znení.

Pretože sa registrujte do viac desiatok katalógov, určite budete dostávať e-maily s potvrdením a neskôr aj rôzne e-maily súvisiace s fungovaním daného katalógu alebo e-maily reklamného charakteru. Ak by tieto správy prichádzali do jedného 

e-mailového boxu s vašimi každodennými správami, určite by vás to časom rušilo. Preto je výhodné si vytvoriť jednu špeciálnu e-mailovú schránku len pre registrácie do katalógov. Napríklad v tvare registracia [at] vasnazov.sk.

Dajte pozor však na to, aby tento e-mail ste nepoužívali ako kontaktný e-mail v profile katalógu. Ale používali len pri registrácií. Väčšinou katalóg vám oznámi, že táto e-mailová adresa slúži len na komunikáciu katalógu s vami. Tam zadávajte tento e-mail. Tým dosiahnete, že všetky e-maily z katalógov budú chodiť do tejto e-mailovej schránky a nebudú vás vyrušovať počas pracovného dňa. Raz za čas si ich však určite prejdete, či v nich nenájdete nové zaujímavé informácie.

Čo teda potrebujete pripraviť pred registráciou do katalógu?

  • Vyplnený registračný zošit.
  • Zoznam všetkých katalógov, kam sa chcete registrovať.
  • minimálne 3 rôzne varianty názvy a popisu vášho odkazu.
  • Premyslieť, do akých kategórií sa chcete zaradiť?
  • Špeciálnu e-mailovú schránku napr. v tvare registracia [at] vasnazov.sk.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Komentáre

Dobrý deň, na základe Vašich e-mailov by som Vás rád požiadal o zápisy našho e-shopu do Vami overených katalogov, podľa Vašich skúseností a odporúčaní. Sám som som e-shop registroval do množstva katalogov, ale určite nie tak, ako popisujete v tomto e-maily. Ak by bolo potrebné, viem Vám poskytnúť heslá a kontá do jednotlivých katalogov na potrebné zmeny zápisov. Vdaka a teším sa na spoluprácu. Majerík

Pridať nový komentár