Spätné odkazy
Spätné odkazy (ang. backlink) sú také odkazy, ktoré smerujú na vašu webovú stránku. Slúžia na to, aby nasmerovali užívateľov na vašu webovú stránku či webovú lokalitu. Nepodstrádateľnou výhodou spätných odkazov je aj skutočnosť, že práve pomocou nich sa môžete dostať na lepšie pozície vo vyhľadávači Google. Ako vyzerajú a kde ich získať?

Môžu mať rôznu podobu. Najbežnejší spôsob, resp. tvar je odkaz priamej URL adresy (napr. www.lemonweb.sk). Pre dosiahnutie lepších pozícií vo vyhľadávačoch sa rozšírili spätné odkazy pomocou  použitého kľúčového slova (napr. www stránky). Tento spôsob pri dnešných vyspelých vyhľadávačoch treba používať už len s mierou. Ďalšie možnosti tvaru spätného odkazu sú grafické bannere alebo animácie. Kde ich získať najjednoduchšie?

Ak sa rozhodnete samostatne vytvárať spätné odkazy pre vaše webové stránky, budujete odkazy. Existuje veľa stratégií pre budovanie spätných odkazov, ktoré teraz nebudem rozpisovať. Uvediem však 10 tipov, kde môžete aj vy bezplatne zohnať spätné odkazy pre vašu webovú stránku.

  1. Firemné profily
    Na internete existujú rôzne katalógy a zoznamy, kde sa môžete bezplatne zaregistrovať a vytvoriť profil vašej firmy. O internetových katalógoch ste si už mohli prečítať v článku Ktorý internetový katalóg stránok je najlepší?
     
  2. Partnerské webové stránky
    Ak podnikáte na internete, alebo máte webové stránky, určite máte aj kolegov, partnerov, ktorí majú tiež. Požiadajte ich, aby pridali váš odkaz na svoje web stránky. Určite vám vyhovia.
     
  3. Vlastná sieť web stránok
    Ak podnikáte a máte viac činností, môžete si vytvoriť zvlášť web stránky pre každú vašu činnosť a poprepájať ich odkazmi, čím vytvoríte silnejšiu sieť stránok. Tým získate možnosť vytvoriť firemné profily pre každú jednu činnosť, čím veľmi dobrým spôsobom rozšírite odkazy. Taktiež máte širšie možnosti oslovovania partnerských webov.
     
  4. Podporné web stránky
    Ak podnikáte len v jednej oblasti, využite možnosť vytvoriť podporné stránky, ktoré môžete prepojiť odkazmi a vytvoríte silnejšiu sieť web stránok. Tento spôsob najbežnejšie využívajú majitelia elektronických obchodov, kde ich firemná prezentácia, na ktorej je uložený spätný odkaz, je podpornou stránkou ich e-shopu. Nič vám však nebráni, aby ste túto stratégiu využili aj vy s vašou jednoduchšou prezentáciou.
     
  5. Komentáre v diskusiách
    Ak prispievate v rôznych diskusiách, dbajte na to, aby na konci každého príspevku bol link na vaše webové stránky. Na diskusných stránkach sa väčšinou dá nastaviť na vašom profile v časti Podpis.
     
  6. Partnerské referencie
    Ak využívate služby niekoho iného, a ste s jeho službami spokojní, pošlite mu dobrú referenciu, pochvalu v textovej podobe, ktorú môže uviesť na svojej web stránke. Potom sa uistite, aby pridal aj spätný odkaz na váš web spolu s vašim názvom firmy alebo menom.
     
  7. Sociálne siete
    Zdieľajte na sociálnych sietiach, tým získate taktiež spätné odkazy.
     
  8. Inzertné portály
    Využite inzertné portály, pridajte vašu inzerciu spolu s odkazom na váš web.
     
  9. Toplisty a počítadlá
    Ak vám nevadí, že návštevnosť vášho webu bude verejná, využite verejné počítadlá alebo tzv. toplisty. Na týchto stránkach sa potom dostanete do zoznamu webov a podľa vašej návštevnosti sa budete posúvať vyššie, čím získate kvalitnejší spätný odkaz.
     
  10. Sponzoring a charita
    Sponzorujete, alebo prispievate na charitatívne účely. Tieto organizácie vás väčšinou  spomenú na svojich stránkach. Uistite sa, že pri vašom mene spätný odkaz na váš web nechýba.

Existuje ešte viac desiatok rôznych možností spätných odkazov, od bezplatných cez výmenu odkazov, až po platené. Využívate iné spôsoby získavania spätných odkazov? Napíšte ostatným vaše tipy.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Komentáre

Ďakujem pekne za článok a tipy, dali ste mi pár nových nápadov :)

Pridať nový komentár