predaj stránok, predaj webov, predaj webu
Máte funkčnú web stránku a chcete ju predať? Nemáte čas na ďalšiu prevádzku, alebo ste ukončili vašu činnosť a radi by ste vyťažili z vášho webu ešte nejaké peniaze? Využite internetové trhoviská na rýchlejší predaj webov. Na týchto špecializovaných stránkach, kde môžete inzerovať a predávať váš web, nájdete tých správnych ľudí, ktorí môžu mať o váš web záujem. Čo všetko pripraviť, aby ste váš web mohli rýchlejšie predať?

Čo všetko pripraviť pre predaj webu?

Prvý krok pre úspešný predaj webov je zaujímavý nadpis inzerátu. Vymyslite taký nadpis, ktorý osloví vášho cieľového záujemcu. Ak máte dobrý názov domény, pridajte ju do nadpisu. Ak má web stránka vysokú návštevnosť, nevynechajte z nadpisu výraz “s návštevnosťou”. Ak váš web mesačne zarába, pridajte priemerný mesačný zárobok do nadpisu. Nadpisom dokážete najlepšie osloviť záujemcu, ktorý váš web kúpi. Čo ešte?

Pripravte základný popis vášho webu. Ideálne je, ak napíšete aj krátku históriu webu, odkedy ho prevádzkujete, ako prebiehala propagácia webu, či je optimalizovaný pre vyhľadávač (SEO optimalizácia). Uveďte veľmi stručne, čo ste s ním dosiahli a aký je momentálny stav projektu. Pre úspešnejší predaj webu napíšete váš názor, aké ďalšie ciele je možné s web stránkou dosiahnuť. Nemusí to korešpondovať s cieľmi kupujúceho, avšak dokážete ešte viac presvedčiť záujemcu, že ste sa starali o váš web seriózne a presne ste si vedomí hodnoty vášho webu. Uveďte veľmi stručne aj mieru konkurencie a vašu konkurenčnú výhodu s webom. Základný popis skúste napísať len veľmi stručne. Zamerajte sa potom na dôležitejšie parametre.

Okrem stručného základného popisu napíšte, čo všetko pridávate k vašej web stránke. Predaj webu môžete značne urýchliť, ak pridáte aj ďalšie hodnoty. Ak máte základňu fanúšikov na Facebook, Twitter, alebo Google plus, nezabudnite to uviesť. Napíšte aj to, kde máte webhosting a dokedy je platný a či je uhradený spolu s doménou na ďalšie obdobie. Ak sú pre prevádzku webu potrebné nejaké iné náklady (napr. skladové zásoby, ak predávate e-shop), uveďte to do popisu. Predaj stránok prebehne hladšie, ak potenciálny záujemca má presnú predstavu, čo všetko dostane a orientačnú predstavu, aké sú celkové prevádzkové náklady web stránky. Nezabudnite pritom uviesť aj úžitok, ktorý dostane.

Uveďte orientačné zárobkynávštevnosť a časovú náročnosť správy web stránky. Ak kupujúci musí mať nejaké špecializované schopnosti pre administráciu alebo správu webu, určite uveďte aké? Napíšte, či obsah, ktorý sa nachádza na vašom webe, bol kopírovaný z iných stránok, alebo je unikátnym obsahom. Predaj stránok s unikátnym obsahom je oveľa ľahší. Pre uľahčenie práce záujemcu môžete uviesť aj PageRank stránky a to koľko liniek odkazuje na váš web. Pri prichádzajúcich linkách uveďte, či ste linky získali formou linkbuildingu alebo vznikli prirodzeným odkazovaním na váš web. Tieto údaje sa dajú zistiť, resp. overiť, avšak keď ich uvediete, buď uľahčíte prácu záujemcovi, alebo keď si tieto údaje overí a budú pravdivé, vo veľkej miere získate dôveru a ľahšie vás kontaktuje, tým predaj webu rýchlejšie dotiahnete do konca. Nezabudnite ani na nasledovné dôležité parametre.

Veľmi stručne popíšte aj technické riešenie web stránky. Ak je web náhodou statický, uveďte túto skutočnosť, inak napíšte v akom redakčnom systéme je vytvorený, aká je stabilita kódu. Uveďte aj to, či bol na redakčný systém robený upgrade od vzniku webu alebo nie. Ak nemáte manuál pre správu web stránky, vypracujte ho stručne a výstižne. Síce v bežnej praxi pri inzerátoch to nie je zvykom, avšak dokumentácia je vždy potrebná, aby nový majiteľ dokázal s webom ďalej fungovať. Preto uveďte aj to, že predávate web stránku s manuálom. Ak je správa náročnejšia ponúknite osobné zaučenie do systému. Uveďte aj presnú cenu, ktorú si predstavujete za web stránku, avšak predtým ozrejmite jednu vec.

Záujemca sa určite bude snažiť vypátrať skutočnú príčinu predaja, preto ju uveďte. Či ste zmenili vašu činnosť, lepšie vám vyšiel iný projekt a chcete sa zbaviť práve tohoto, aby ste získali viac času a podobne. A čo urobiť s cenou?

Vašu predstavu, aká by mala byť presná cena, určite uveďte. Ušetríte tým veľa času, pretože vás nebudú kontaktovať ľudia, ktorých zaujíma len cena a nemajú seriózny záujem. Pre možnosť získať lepšiu cenu zadajte nejakú podmienku pre dohodu, napr. dohoda pri rýchlom jednaní, alebo ak ponúkate osobné zaučenie do správy webu ponúknite lepšiu cenu, ak zaučenie nebude potrebné. Tým aj vy ušetríte čas, aj záujemca peniaze. Záujemcovia, ktorí kupujú hotové web stránky, sú navyše väčšinou technicky zdatní ľudia. Tým teda necháte otvorené brány pre individuálnu dohodu ceny. Kde nájdete tie špecializované web stránky, na ktorých sa dá inzerovať a predávať?

Kde predať web?

Na Slovensku, ale aj v Česku, si môžete vyskúšať tieto trhoviská:

Môžete predávať bez živnosti? 

Pokiaľ ide o jednorazový predaj webu, s ktorým ste nezarábali, živnosť nepotrebujete, ale mali by ste pripraviť autorskú zmluvu (Zmluvu o dielo zároveň s licenciou na jeho použitie). Ak predávate ako fyzická osoba a ide o jednorazovú záležitosť, navyše cena web stránky nebude vyššia ako 500€, príjem je oslobodený od dane podľa §9 ods. 1 písm. g) zákona o daní z príjmov. Ak predávate web stránku a ide o sústavnú činnosť, tak pôjde o klasický prípad podnikania a vtedy živnosť potrebujete. 

Vy máte aké skúsenosti s predajom webov? Uvádzate všetky horeuvedené informácie vo vašich inzerátoch, alebo niektoré považujete za zbytočné? Ba pridávate do inzerátov niečo navyše, čo v tomto článku nie je uvedené? Napíšte vaše skúsenosti.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Komentáre

Ja predávam tu - http://www.inzercia-bazos.sk/

Pridať nový komentár