Opatrenia pre podnikateľov počas koronavírusu COVID-19
Ak ste museli zavrieť vašu prevádzku urobte nasledovné opatrenia na webe v čase keď trvajú obmedzenia, za ktoré môže koronavírus COVID-19.

Najužitočnejšia vec a súčasne aj najjednoduchšia v tomto období je dať vedieť vašim zákazníkom, ako sa máte, ako sa má vaša firma. Nezáleží pritom, či poskytujete akútne potrebnú, alebo nepotrebnú službu, či produkt. Poskytnete presné informácie vašim zákazníkom. Exitujú tri kľúčové miestá, kde to urobiť.

Na Google Moja firma

Google pridal opatrenia pre podnikateľov, pomocou ktorého máte možnosť zverejneniť informácie ohľadom koronavírusu COVID-19. Je viac spôsobov, ako to urobiť, ale pre bežné firemné stránky odporúčame tú najjednoduchšiu možnosť aktualizácie a to cez Google Moja firma

Aktualizáciu na Google Moja firma využite ak:

Tip: Skontrolujte na Google, či náhodou nie je označená vaša firma ako „dočasne zatvorená“, pretože Google niektoré firmy automaticky označuje takto a v skutočnosti môžete mať len zmenený otvárací čas. Kontrolu urobíte, ak do Google zadáte názov vašej firmy a prezrite údaje o vašej firmy na firemnej karte alebo na mapách.

Ak vlastníte reštauráciu alebo iné gastro prevádzku, využite pridať informácie určené pre gastronomické zariadenia. Rovnako môžete pridať informácie, pokiaľ poskytujete lekársku starostlivosť.

Na vašej webstránke

Ak v rámci koronavírus opatrení pridáte informácie na Google cez službu Moja firma (popisované vyššie), ešte nie je isté, že zákazníci si to na všimnú, alebo že Google ich vôbec zobrazí. Preto odporúčame pridať špeciálny banner na celú šírku vašej webovej stránky, pokiaľ máte naliehavé informácie pre vašich zákazníkov spôsobené koronavírusom COVID-19.

Informačný banner u nášho klienta počas obdobia šírenia koronavírusu COVID-19

Môžete tiež vytvoriť celú podstránku pre tento účel. Pokiaľ potrebujete zverejniť rozsiahle informácie, vytvorte celú sekciu venovanú opatreniam spôsobené koronavírusom COVID-19 vo vašej firme. Čím viac informácii pridáte, tým viac získate dôveru vašich zákazníkov.

Na sociálnych sietiach a cez e-mail

Možno to znie absurdne, ale nikdy nie je lepší čas komunikovať na sociálnych sietiach, než čas krízy.  Počas krízových stavov ľudia viac hľadajú a upriamujú pozornosť na firmy a značky, ktoré dokážu im pomôcť. Na druhej strane aj oni hľadajú  spôsob, ako pomôcť ich obľúbenej firme. Pridajte informácie pre vašich fanúšikov, sledovateľov na Facebook, Instagram, Youtube alebo Twitter a posilnite s nimi váš vzťah.

Samozrejme e-mail je ďalším skvelým nástrojom, ako upevniť váš vzťah nielen s vašimi zákazníkmi, ale aj s vašimi obchodnými partnermi. Napíšte im ako sa máte, čo nového ste pre nich pripravili počas tejto krízovej situácie. Ak máte novú špeciálnu službu v tomto období, dajte im vedieť. Ak potrebujete pomoc, jednoducho im tiež napíšte, ako ste na tom. Uvidíte, že to všetko bude pre prínosom pre obe strany.

Čo urobiť na webe?

Mnoho podnikateľov teraz cíti na vlastnej koži, že len offline podnikanie a holá prezentačná webstránka nestačí. Sme na prahu novej potreby a pravdepodobne postupne vzniká nová forma diverzifikácie podnikania medzi offline a online svetom. Ak nie ste zbehlí v online podnikaní prinášame zopár tipov, na aké smery by ste sa mohli poobzerať.

Predávate tovar? Vytvorte e-shop

Máte kamennú predajňu a nemáte ešte e-shop? Dlho ste premýšľali, ako riešiť dopravu, platby a všetku logistiku okolo doručovaní tovarov? Nuž, dnes nemáte inú možnosť, len sa do toho spustiť. Vytvorte si teda e-shop už bez výhovoriek.

E-shop už máte? Rozšírte ho takto

Ak e-shop už máte, dnešná doba vyžaduje bezkontaktnú platbu. Ak ešte náhodou túto možnosť nemáte, pridajte platby kartou teraz. Spýtajte sa vášho dodávateľa ako na to, pretože to závisí od toho, aký systém e-shopu používate. 

Keď chcete byť pred vašou konkurenciou a byť ešte lepšie pripravený na budúcnosť, začnite prijímať platby v kryptomenách (Bitcoin a podobne) už teraz. Môžete s tým navyše otvoriť dvere pred špecifickou cieľovou skupinou zákazníkov, ktorí majú k dispozícii peňažnú menu Bitcoin a sú alebo budú ochotní s ňou platiť.

Poskytujete poradenstvo? Robte videokonferencie

Ak ste doteraz poskytovali konzultácie osobne, je čas prejsť na online konzultácie alebo skupinové konferenčné hovory. Existuje mnoho skvelých programov na video konferencie. 

Vzdelávate? Vytvorte eLearning

Učíte jazyk, IT, tanec alebo hocičo iné, čo vaši študenti dokážu sa učiť samostatne aj doma. Vytvorte online školu cez eLearningový systém a učte ich doma. Môžete to robiť jednoducho, vytvoriť len lekcie, ktoré preberáte a sprístupniť ich vašim študentom na opakovanie.

Prednášate? Robte webináre

Robíte prednášky, začnite ich robiť online cez webináre. V súčasnosti sa už rozbiehajú a tiež rozbehnite platené webináre a čím ďalej tým viacej sa ľudia zoznamujú aj s touto formou vzdelávania.

Ste majster? Vytvorte mLearning

Mnoho ľudí tento čas využíva na vzdelávanie. Okrem kníh využívajú aj online kurzy. Preto popremýšľajte, ako by ste mohli zostaviť a ponúknuť mLearning - mobil learning kurzy pre vašich zákazníkov. Systém mLearningu sa líši od eLearningu v koncepte a v prístupe. Spravidla mLearningové kurzy sú určené prioritne pre vzdelávanie cez mobily. Sú kratšie, rýchlejšie, praktickejšie, lacnejšie. Môžete využiť ak napríklad chcete ľudí naučiť nejakej praktickej zručnosti, ktorá vyžaduje byť v prírode a je fajn mať u seba váš kurz v mobile. Samozrejme je možné kombinovať eLearningové a mLearningové kurzy do jedného celku.

Myslíte si, že sa to nedá? Urobte toto...

Viem si predstaviť, že ani nepredávate produkty, ani nerobíte konzultácie ani nemáte priestor na zostavenie online kurzu, ani nebudete robiť webináre. Zákazníci však chodia ku vám. Čo teraz? Ak zákazníci chodia ku vám a nemáte žiadny nápad im ponúknuť online verziu vášho podnikania, ponúknite im podnikanie niekoho. Vhodným nástrojom na to sú partnerské programy, tzv. affiliate programy, cez ktoré zarábajte na províziách. Stačia k tomu kontakty.

Ak máte napríklad fast food, už teraz vymyslite, akým spôsobom získate e-mailové kontakty vašich návštevníkov (možno vám dajú už za jednu kávu zadarmo). Ak ich kontakty máte, môžete s nimi komunikovať cez e-mail. Následne stačí nájsť nejaký špecializovaný online kurz, ktorý aspoň trošku súvisí s vašim podnikaním (napr. kurz varenia) a už len dohodnúť sa s tvorcom, že jeho kurz budete propagovať medzi vašimi zákazníkmi za províziu. 

Možností je veľa, stačí sa poobzerať. Ak nemáte nápad, neviete ako zbierať kontakty vašich zákazníkov, ale máte offline podnikanie a chuť vstúpiť do online sveta napíšte nám a pomôžeme vám.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár