Ako uvažovať, ak chcete vytvoriť web stránku?
Napadlo vás niekedy otázka, že ako vlastne uvažujete, alebo ako by ste mali uvažovať o vašej web stránke? Táto otázka je vtedy dôležitá, ak teraz chystáte vytvoriť web stránku, alebo už máte svôj web a nie ste s ním spokojný. V tomto článku si vysvetlime, ako by ste mali uvažovať o novej web stránke? Najprv si však povieme to, ako neuvažovať. Položte si teraz pre seba otázku - „Čo chcem mať na mojom webe?“. Teraz prestaňte na chvíľočku čítať a vážne pouvažujte. Čo chcete mať na webe?

Ak je vaša odpoveď „všetko“, ste na zlej ceste, ak chcete vytvoriť web na mieru. Prečo? Dôležitá vec je, že všetko nesmiete mať na webe. Ak by to bolo tak, ľudia by vás nemali prečo kontaktovať. Váš web by bol pre nich nezaujímavý a nevedeli by ste s nimi komunikovať a presvedčiť ich o vašich kvalitách. Vysvetlím na príklade.

Uvažujte ako váš zákazník

Predstavte si, že si chcete dať vytvoriť logo. Našli by ste tri firmy, ktorých web stránka vás zaujme. Porovnali by ste ich ponuku, referencie, doplnkové služby, garancie, ceny. Všetky by prezentovali všetky informácie, na základe čoho by ste sa mohli rozhodnúť. Všetky ponuky by boli navyše podobné. Koho by ste si vybrali? Odpoveď nechám na vás, avšak možno ste už aj vy vyberali úplne iným spôsobom. Ako?

Teraz si predstavte, že prvá vybraná firma ktorá si dala vytvoriť web stránku, má na nej všetky informácie, aby ste sa mohli rozhodnúť. Od ďalších dvoch by ste si mali vypýtať cenovú ponuku. Tá prvá, ktorá prezentuje aj svoje ceny by pre vás bola pridrahá, preto by ste sa rozhodli vypýtať cenové ponuky na mieru od ostatných. Tie dve by s vami začali komunikovať, pripravili by vám ponuky na mieru, poradili by vám, jednoducho by sa s vami zaoberali. Určite by ste si potom vybrali z tých dvoch na základe nejakých kritérií, pretože vo vás už vybudovali akú takú dôveru. Viete, že naozaj existujú, ako sa s nimi komunikuje telefonicky alebo osobne, ako rýchlo reagujú na vaše otázky. Ale čo je s tou prvou firmou, ktorá mala na svojej web stránke všetko? Nemala ani šancu.

Ako vymyslieť jedinečnú ponuku, keď chcete vytvoriť web stránku?

Uvažujte o web stránke tak, že s ňou dosiahnete zisk a bude ponúkať pre ľudí takú výhodu, čo vaša konkurencia neponúka. Práve preto vás budú kontaktovať. Tento spôsob funguje väčšinou pre prezentačné web stránky, alebo pre predajné web stránky služieb. Nemusíte pritom zostať pri klasickej zabehnutej konštrukcie, čiže cenovej ponuky. Môžete byť kreatívny. Napríklad môžete ponúkať informačné materiály na stiahnutie, aktuálny katalóg na stiahnutie, alebo môžete vytvoriť špeciálny formulár na výpočet šetrenia nákladov (ak ponúkate také služby, alebo produkt), alebo jednoduchý formulár na otestovanie vedomostí vášho návštevníka v danej oblasti. Práve tento spôsob je veľmi efektívny (používa aj Lemonweb na úvodnej stránke), pretože presvedčíte vášho návštevníka o vašich odborných vedomostiach a poskytnete im aj nové informácie a začnú vám viacej dôverovať. Predchádzajúce príklady pridajte do vašej web stránky tak, aby ste získali aj kontakty. Váš návštevník získa materiály na stiahnutie, alebo výsledky formulára len v tom prípade, ak zadá svoje kontakty, čiže svoje meno a buď telefónne číslo alebo e-mail. Takto dokážete budovať aj databázu vašich potencionálnych klientov, ktorých neskôr môžete aj osloviť. Ak máte redakčný systém, takéto nastavenia navyše dokážete urobiť samostatne, pretože správa a aktualizovanie web stránok bude vo vašich rukách.

Objednali ste u niekoho služby podobným spôsobom? Aj vy hľadáte a porovnávate rôzne ponuky? Zadali ste niekdy váš kontakt, za nejakú užitočnú vec? Spomeňte si, čo vás presvedčilo na danej ponuke a prečo? Napíšte vaše skúsenosti do komentárov nižšie.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár