Ako merať návštevnosť stránok?

Návštevnosť stránok
Počas prevádzky vášho webu vás iste bude zaujímať návštevnosť stránky. Akým spôsobom merať návštevnosť stránok a ako sa rozhodnúť pre správny štatistický nástroj? Ako prvý krok - musíte sa rozhodnúť o najdôležitejšej veci.

Najdôležitejším rozhodnutím je, či návštevnosť stránok bude verejná alebo nie. Na viacerých stránkach môžete vidieť malé ikonky, pomocou ktorých dokážete jedným klikom zistiť návštevnosť danej web stránky. Pre pohodlných to môže byť zaujímavé riešenie aj na svojich web stránkach, pretože stačí zadať adresu webu, urobiť jeden klik a návštevnosť je pred vami. Uvedomte si, že takto jednoducho sa dostane k návštevnosti vašej stránky aj vaša konkurencia. Ak si myslíte, že to nevadí, tak v konkurenčnom prostredí je každý údaj dôležitý o konkurencii a ak údaje zdieľate, tak vám hrozí, že predbehnú váš web vo výsledkoch vyhľadávania. Ak však máte len malú návštevnosť a vám na tom nezáleží, tak jasne ukazujete pre verejnosť, že vaša web stránka nie je zaujímavá, pretože len veľmi málo ľudí ju navštevuje. Aké je riešenie?

Riešením je buď zamknúť údaje heslom, alebo používať nástroj na meranie návštevnosti stránky, ktorý poskytuje údaje len po prihlásení. 

Ďalšie rozhodnutie môže byť, či budete používať na meranie návštevnosti vašej web stránky externú službu tretích strán, alebo vystačíte so základnými funkciami nástroja na vašom webhostingu, alebo si dokonca nainštalujete vlastnú aplikáciu na meranie návštevnosti. Čo to znamená?

V prvom prípade, ak použijete službu tretích strán, tak je nutné danú službu prepojiť s vašim webom, až potom uvidíte návštevnosť stránok. Takáto služba je napríklad Google Analytics.

Ak vystačíte s vašim webhostingom, tak iste viete, že poskytovateľ webhostingu štandardne poskytuje meranie návštevnosti webových stránok v rámci svojho webhostingového balíčku. Ak sa prihlásite do administrácie webhostingu a vyhľadáte ikonku návštevnosť, môžete preskúmať návštevnosť vášho webu. Výhodou tohto riešenia je, že nemusíte štatistický nástroj ručne prepojiť s vašim webom. 

V istých prípadoch sa oplatí použiť vlastnú aplikáciu pre návštevnosť stránky, pomocou ktorej si môžete byť istí, že údaje o návštevnosti nezdieľate s treťou stranou. Takéto riešenie je nákladnejšie a oplatí sa pri cieli, ak chcete úplne zabezpečiť súkromie údajov o návštevnosti. O konkrétnych nástrojoch si môžete prečítať v nasledovnom článku.

Vy ako meriate návštevnosť stránok? Sledujete ju cez váš webhosting, alebo využívate externú službu, prípadne ste fajnšmeker, a máte inštalovanú vlastnú aplikáciu na meranie návštevnosti stránky? Podeľte sa s vašimi skúšenosťami.



Podnikajte produktívne

Stiahnite si zdarma e-book s názvom 12 užitočných nástrojov pre zvýšenie produktivity a podnikajte na internete oveľa efektívnejšie. Vyplnte nasledovný krátky formulár

Prihlasujem sa aj k bezplatnému zasielaniu newsletterov a súhlasím s ich zasielaním na moju emailovú adresu.

Pridať nový komentár