7 trikov v Google Analytics, ako vylepšiť váš web
Používate Google Analytics na meranie návštevnosti vášho webu? Používate aj pokročilejšie nástroje na sledovanie a vylepšenie vášho webu, alebo sa len niekoľko krát pozriete, koľko ľudí váš web navštívilo? Ak chcete účinne vylepšovať vašu web stránku, nasledovných 7 trikov vám pomôže.

1. Nastavte si ciele

 Triky v Google Analytics - Nastavte si ciele

Ak máte jasný cieľ s vašou web stránkou, ako napríklad vyplnenie kontaktného formulára alebo objednávky, nastavte si sledovací kód pre tieto ciele, a v štatistikách získate podrobné informácie, kedy ste dosiahli váš cieľ, cez aké kľúčové slová ste ho dosiahli, prostredníctvom akých partnerských web stránok ste ich dosiahli a ešte  omnoho viac. Sledovať môžete nasledovné typy cieľov:

  • Miesto - najbežnejším príkladom je konkrétna adresa vašej webovej stránky. Napríklad stránka poďakovania, ktorá sa zobrazí po odoslaní kontaktného formulára.
  • Trvanie - minimálny čas, ktorý váš návštevník strávi na vašej web stránke
  • Počet stránok  - minimálny počet stránok, ktoré váš návštevník pozrie za jednu návštevu
  • Udalosť - či používateľ vykoná určitú činnosť, napríklad prehrá video, alebo sa zapíše na newsletter

 

Ciele si môžete nastaviť v časti Správca tak, že vyhľadáte sekciu Zobrazenie a kliknete na položku Ciele.

2. Sledujte účinnosť vašej inzercie

Triky v Google Analytics - Sledujte účinnosť vašej inzercie

Ak inzerujete v novinách, cez letáky, čiže mimo internetu, prejdite na Akvizícia a potom na položku Prehľad. Po kliknutí na položku Direct môžete sledovať priame návštevy na váš web. Priame návštevy nastanú, ak váš návštevník priamo napíše celú vašu webovú adresu do adresového riadku prehliadača. Ak inzerujete v novinách a viete, ktorý deň sú distribuované, práve v tejto časti by ste mali vidieť nárast, ak je vaša reklama účinná. 

3. Sledujte kľúčové slová

Triky v Google Analytics - Sledujte kľúčové slová

Ak vás zaujíma, cez aké kľúčové slová vašu web stránku ľudia našli, prejdite na Akvizícia a kliknite na položku Kľúčové slová. Následne sa rozhodnete, či chcete sledovať platené kľúčové slová (z vašej Google Adwords kampane, ak používate a je váš Google Analytics účet prepojený s Google Adwords účtom), alebo pozrieť neplatené kľúčové slová. V tejto časti sa nachádzajú tie kľúčové slová, ktoré používatelia Google vyhľadávajú bez prihlásenia. Prihlásení používatelia a ich štatistiky sú v časti Optimalizácia pre vyhľadávače. Toto rozdelenie prišlo s príchodom služby Google Plus. Podmienkou sledovania prihlásených používateľov je, aby ste mali váš Google Analytics účet prepojený s nástrojom Google Webmaster Tools.

4. Prepojenie s nástrojom Google Webmaster Tools

Triky v Google Analytics - Prepojenie s nástrojom Google Webmaster Tools

Webmaster Tools je ďalším bezplatným štatistickým nástrojom, ktorý vám poskytuje informácie o technickom stave vášho webu. Po zavedení služby Google Plus práve prostredníctvom Google Webmaster Tools môžete sledovať aj kľúčové slová prihlásených užívateľov do Google. Prepojením Google Analytics a Webmaster Tools získate väčší prehľad o dopytoch, kľúčových slovách, vašich podstránkach a o geografickom zhrnutí. 

Ak chcete pripojiť váš Google Analytics s Webmaster Tools, prejdite na Akvizícia, vyberte sekciu Optimalizácia pre vyhľadávače a postupujte podľa pokynov.

5. Sledujte rýchlosť vašej stránky

Triky v Google Analytics - Sledujte rýchlosť vašej stránky

Sledovanie rýchlosti je užitočná funkcia Google Analytics, ktorá vám umožní zobraziť čas načítania vašich stránok. Tento údaj vám pomôže zistiť, ktoré podstránky vyžadujú vašu pozornosť, a určiť vám spôsoby, ako urýchliť načítanie vašich stránok.  Ak by vás zaujímalo, prečo je to dôležité, môžem vám povedať, že rýchlosť načítania vašich stránok môže výrazne zlepšiť zážitok vašich návštevníkov pri prezeraní vášho webu a je to dôležitým faktorom Google, na základe ktorého sa rozhodne, či vašu web stránku posunie vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

6. Nastavte a sledujte udalosti na vašej stránke

Triky v Google Analytics - Nastavte a sledujte udalosti na vašej stránke

Sledovanie udalostí je mocným nástrojom Google Analytics, ktoré vám pomôže sledovať okrem iného:

  • ak ponúkate súbory na stiahnutie, koľko ľudí stiahlo váš eBook, katalóg alebo iný súbor
  • ak máte reklamy na webe, aké reklamy sú účinnejšie a kto klikne na vašu reklamu
  • ak máte formuláre, ktorý formulár funguje lepšie (na bočnom paneli, v pätičke, priamo na stránke)
  • ako ľudia ovládajú videá na vašej stránke (prehratie, zastavenie, rýchly posun vpred)

Ale to nie je všetko. Pomocou najnovšej verzie služby Google Analytics, budete tiež môcť nastaviť tieto udalosti ako ciele, ktoré vám pomôžu vidieť výkon na základe rôznych ukazovateľov.

Sledovať udalosti nie je ťažké. Jediné, čo musíte urobiť, je len pridať jeden riadok kódu na váš web. Prejdite na Správanie a vyberte položku Udalosti. Zobrazte pomocník Google Analytics a postupujte podľa pokynov.

7. Analyzujte tok správania

Triky v Google Analytics - Analyzujte tok správania

Tok správania je obrovským nástrojom v Google Analytics, ktorý vám pomôže vizuálne pochopiť, cez aké cesty vaši návštevníci prechádzajú váš web, kde odchádzajú, z akých zdrojov prišli a veľa iného. Je to samostatná kapitola v Google Analytics a pre rýchle zoznámenie sa s touto funkciou prejdite na Správanie a kliknite na Tok správania.

Google Analytics je robustným štatistickým nástrojom. Horeuvedené tipy a funkcie sú len ukážkou z toho, čo dokáže. Máte obľúbenú funkciu alebo sledujete iné ukazovatele, ktoré pomáhajú pri vašom podnikaní? Áno? Podeľte sa s vašimi skúsenosťami cez komentáre nižšie.

Pridajte sa aj vy
Lemonweb newsletter

Prehľadné a zrozumiteľné návody a stratégie o podnikaní na internete priamo do v ašej e-mailovej schránky

Zapísať sa

Pridať nový komentár